Indvendig vedligeholdelseskonto

Indvendig vedligeholdelse- konto

De fleste af vores lejligheder har en indvendig vedligeholdelseskonto.

Du kan bruge kontoen, når du vil male, tapetsere vægge eller udføre en let slibning og lakering af gulve – hvis ejendomskontoret vurderer, at arbejdet er nødvendigt.

Vores guide længere nede viser, hvilke trin der er, når du gerne vil bruge kontoen. 

Udbetaling

Det er vigtigt, at du følger guiden, fordi du ellers risikerer ikke at kunne få udbetalt penge fra vedligeholdelseskontoen.

Opsigelse

Vær også opmærksom på, at du ikke kan bruge af vedligeholdelseskontoen, når du har opsagt din lejlighed. Kontoen følger lejligheden – ikke beboeren.

Sådan gør du:

1. Besigtigelse

Ejendomsmesteren skal besigtige din lejlighed for at vurdere, om arbejdet er nødvendigt. Hvis han vurderer, at det er nødvendigt, får du tilladelse til at udføre det. Kontakt dit ejendomskontor.

2. Start i tide

Arbejdet skal udføres, inden der er gået 6 måneder fra, at du fik tilladelsen. Går der mere end 6 måneder, skal ejendomsmesteren besigtige din lejlighed igen og give dig en ny tilladelse.

3. Udførelse

Du må gerne selv udføre arbejdet, men vi anbefaler, at du bruger gode håndværkere til opgaven, fordi alt arbejde skal være håndværksmæssigt korrekt udført for at blive godkendt.

Vil du benytte en anden end ejendommens faste håndværker, skal du indhente tilbud både fra ejendommens håndværker og fra det firma, du ønsker at benytte. Firmaet skal være momsregistreret samt registreret inden for den relevante branche. Tilbud skal altid sendes til godkendelse hos ejendomskontoret, inden du sætter arbejdet i gang.

4. Syn

Når arbejdet er afsluttet, skal du rette henvendelse til ejendomsmesteren, som skal syne det udførte. Er arbejdet ikke håndværksmæssigt korrekt udført, eller er farvevalget ikke sædvanligt, kan der ikke ske en udbetaling fra vedligeholdelseskontoen. Du skal overdrage originale fakturaer og bonner ved synet.

5. Udbetaling

Ejendomsmesteren sørger for at sende dine fakturaer og bonner til administrationen. Papirerne skal være underskrevet af både dig og ejendomsmesteren. Vi refunderer det brugte beløb til dig eller håndværkerne under den forudsætning, at saldoen på vedligeholdelseskontoen kan dække den fulde udgift. Fakturaer, som er mere end 6 måneder gamle, refunderes ikke.